MENU
Praca

Ogólne warunki zleceń


Pracownia Posadzek spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

  1. Niniejsze Ogólne Warunki Zleceń („OWZ”) mają zastosowanie do umów o roboty budowlane („Zlecenie”) zawieranych przez zamawiających („Zamawiający”) i Pracownia Posadzek spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Knurowie („Wykonawca”). W przypadku Zleceń zawartych w formie ustnej, niniejsze OWZ stanowią jedyną regulację stosunku prawnego łączącego Zamawiającego i Wykonawcę. W przypadku sporządzenia Zlecenia w formie pisemnej ma ono pierwszeństwo w stosowaniu przed OWZ.
  2. Wynagrodzenie obejmuje wyłączenie elementy (roboty) przedmiotu Zlecenia wskazane w jego treści. Wynagrodzenie za wykonanie robót dodatkowych musi zostać ustalone na podstawie pisemnego aneksu do Zlecenia przed przystąpieniem do wykonania. Wykonawca może jednostronnie podjąć decyzję o przystąpieniu do realizacji robót dodatkowych, przy czym wynagrodzenie w takim przypadku zostanie ustalone na podstawie obmiaru powykonawczego.  
  3. Na dzień zawarcia Zlecenia, Zamawiający przekaże Wykonawcy wszystkie informacje i dokumentację techniczną niezbędne dla należytego i terminowego wykonania Zlecenia.
  4. Płatność za wykonanie przedmiotu Zlecenia zostanie zrealizowana przez Zamawiającego przelewem, na wskazany przez Wykonawcę na fakturze VAT rachunek, w terminie wskazanym w Zleceniu, (w przypadku braku takich ustaleń w Zleceniu, płatność faktury nastąpi w ciągu 7 dni od dnia wystawienia faktury). Wykonawca może żądać zapłaty odsetek w wysokości określonej w Zleceniu (w przypadku braku takich ustaleń odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych).
  5. Jeśli strony uzgodnią w Zleceniu zapłatę danej części Wynagrodzenia po wykonaniu części przedmiotu Zlecenia, Wykonawca zachowuje prawo własności całego przedmiotu Zlecenia do czasu zapłaty przez Zamawiającego całego Wynagrodzenia wynikającego ze Zlecenia. W przypadku płatności Wynagrodzenia po całego przedmiotu Zlecenia podstawą wystawienia faktury będzie dokument protokół odbioru podpisany przez Zamawiającego. W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru robót, podstawą wystawienia faktury jest jednostronny protokół odbioru. Przystąpienie przez Zamawiającego do użytkowania wykonanego przedmiotu Zlecenia jest równoznaczne z odbiorem przedmiotu Zlecenia.
  6. Terminy realizacji Zlecenia ulegają przesunięciu w przypadkach (i) działania siły wyższej, (ii) wstrzymania realizacji Zlecenia przez Zamawiającego lub innego wpływu Zamawiającego na realizację przedmiotu Zlecenia, (iii) udzielenia zleceń dodatkowych, (iv) nieprzewidzianych ograniczeń lub opóźnień ze strony kontrahentów Wykonawcy, producentów, dostawców materiałów składających się na przedmiot Zlecenia.
  7. W przypadku opóźnienia Zamawiającego w częściowym odbiorze przedmiotu Zlecenia przekraczającego 30 dni względem ustalonego harmonogramu, Wykonawca jest uprawniony do odstąpienia od Zlecenia i zatrzymania dotychczas otrzymanego wynagrodzenia oraz żądania zapłaty kary umownej w wysokości 15% Wynagrodzenia netto Wykonawcy jako zryczałtowanych kosztów przechowywania materiałów niezbędnych dla realizacji dalszych etapów robót. Wykonawca jest uprawniony do żądania powyższej kary umownej również w innych przypadkach odstąpienia od Zlecenia, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający. Wykonawca jest uprawniony do żądania zapłaty pełnego odszkodowania stanowiącego wartość szkody poniesionej przez Wykonawcę.
  8. Ciężary oraz ryzyko utraty lub uszkodzenia materiałów przechodzi z Wykonawcy na Zamawiającego z chwilą ich wydania, a w przypadku powierzenia materiałów przewoźnikowi z chwilą ich wydania przewoźnikowi, niezależnie od tego kto ponosi koszty transportu.
  9. Strony wyłączają odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi.
  10. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji z tytułu wad przedmiotu Zlecenia. Do zgłoszonej reklamacji należy dołączyć kopię Zlecenia i dowody potwierdzające wadę oraz jej przyczynę tkwiącą w materiale stanowiącym przedmiot Zlecenia. Zamawiający w razie takiej konieczności jest zobowiązany do umożliwienia przeprowadzenia oględzin celem weryfikacji reklamacji. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia reklamacji Wykonawca usunie nieprawidłowości w terminie uzgodnionym z Zamawiającym z uwzględnieniem technicznych możliwości usunięcia wad. W każdym przypadku odpowiedzialność Wykonawcy co do niezgłoszonych wad ustaje po upływie jednego roku od daty wykonania danej części przedmiotu Zlecenia. Zawiadomienie o wadzie nie upoważnia Zamawiającego do wstrzymania się z realizacją jakichkolwiek obowiązków wynikających ze Zlecenia. Wady pojedynczego elementu przedmiotu Zlecenia uprawniają Zamawiającego do złożenia reklamacji jedynie w zakresie produktów dotkniętych wadą, a nie całego przedmiotu Zlecenia.
  11. Wykonawca nie odpowiada za działania i zaniechania Zamawiającego oraz podmiotów działających na jego zlecenie, które mogą skutkować utratą gwarancji na przedmiot Zlecenia. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za wady w przypadku przetworzenia przez Zamawiającego przedmiotu Zlecenia, gdy wady wynikają z nieprawidłowej pielęgnacji, uszkodzeń mechanicznych, użycia/wykorzystania elementów przedmiotu Zlecenia niezgodnie z ich przeznaczeniem, w szczególności niezgodnie z dokumentacją techniczną.
  12. Limit odpowiedzialności Wykonawcy ze wszelkich tytułów, w tym odpowiedzialności odszkodowawczej stanowiącej wyłącznie rzeczywiste straty jest ograniczona do 50% wartości Wynagrodzenia netto ze Zlecenia.
  13. W przypadku opóźnienia się przez Zamawiającego z zapłatą jakiejkolwiek części Wynagrodzenia, Wykonawca ma prawo do powstrzymania się z realizacją Zlecenia oraz innych umów łączonych strony do czasu zapłaty przez Zamawiającego wszelkich wymagalnych należności wraz z odsetkami. Wykonawca może odstąpić od Zlecenia bez odrębnego wezwania, gdy Zamawiający opóźnia się z zapłatą wynagrodzenia wymagalnego przez co najmniej 10 dni.
  14. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy polskiego prawa.
  15. Strony poddają rozstrzygnięcie sprawy wynikających lub mogących wynikać ze Zlecenia jurysdykcji sądów polskich. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów jest sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  16. Zmiana treści OWZ wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  17. Wykonanie Zlecenia wymaga przetwarzania przez Wykonawcę danych osobowych podanych w celu jego realizacji.
  18. Podstawą prawną sporządzenia niniejszej informacji jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE. L. 2016.119.1) (,,RODO”);
  19. Administratorem danych osobowych jest Pracownia Posadzek sp. z o.o. z siedzibą w Knurowie, ul. UŁANÓW 1B /2, KRS: 0000605040, NIP: 9691617480, REGON: 363878098;
  20. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
  21. realizacja Zlecenia z osobą, która reprezentuje Zamawiającego, upoważniona do kontaktu, do odbioru przedmiotu Zlecenia i prowadzenie postępowania reklamacyjnego dotyczącego przedmiotu Zlecenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
  22. wykonania obowiązków ciążących na Wykonawcy i przewoźniku w związku z realizacją Zlecenia i prowadzenie dokumentacji umownej i księgowo – podatkowej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
  23. Odbiorcami danych osobowych będą pracownicy i współpracownicy Wykonawcy, podmioty współpracujące z Wykonawcą w ramach realizacji Zlecenia. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do wykonania Zlecenia oraz wymagany do prowadzenia dokumentacji umownej i księgowo – podatkowej, nie krócej jednak niż wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa i okresu przedawnienia zobowiązań.
  24. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych osobowych. Osoba, której dane są przetwarzane może wnieść sprzeciw, o którym mowa powyżej w dowolnym momencie.
  25. Niniejsza umowa ma charakter warunkowy. Do czasu otrzymania przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia zaakceptowaniu przez inwestora swojej solidarnej odpowiedzialności/zgłoszenia podwykonawstwa Wykonawcy w rozumieniu art. 6471 kodeksu cywilnego, Wykonawca w każdej chwili może zaprzestać realizacji przedmiotu Zlecenia i zażądać zapłaty wynagrodzenia za dotychczas wykonanych przedmiot Zlecenia.

Author: webgo

Date: 2023-11-02